Klagomålshantering

Vi på Apalby förskola är stolta och glada över vår verksamhet och vi vill hela tiden utvecklas på ett positivt sätt. Då är du som förälder viktig. Om du har synpunkter på vår verksamhet så vill vi gärna veta det. Det kan vara konkreta förslag, beröm eller klagomål. Våra rutiner för detta är följande:

1. Muntligt framföra synpunkt, klagomål och förslag till personalen eller direkt till rektor. 

2. Genom e-post framföra synpunkt, klagomål och förslag till rektor.

3. Skicka synpunkter anonymt med posten. Skriv gärna i brevet om återkoppling önskas samt vem som önskar återkopplingen.

4. Genom e-post och/eller telefonsamtal kontakta regionchefen för Tivoli förskolor i Västerås.
070-31 33 236 /  rektor@apalbyforskola.se

5. Om ni följt ledet ovan utan återkoppling eller förbättring, kontaktar ni huvudmannen på: huvudman@tivoliforskolor.se 

6. Om man inte är nöjd efter dessa steg går det bra att kontakta utbildningsförvaltningen.
Telefonnummer: 021-39 00 00, knappval 2, www.vasteras.se Tveka inte att höra av er om något verkar oklart eller om ni har vidare funderingar. Det går även bra att höra av sig om man vill ge positiv återkoppling.